W ramach swojej najnowszej kampanii społecznej „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców” IKEA zebrała aż 7,7 miliona euro, z czego ponad 121 tysięcy euro pochodzi z Polski. Środki te zostaną przekazane przez IKEA Foundation na rzecz Biura Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców (UNHCR). Pozwolą one UNHCR zapewnić oświetlenie i energię dla ponad 350 tysięcy dzieci i rodzin żyjących w obozach dla uchodźców w Etiopii, Czadzie, Bangladeszu i Jordanii. To z kolei przyczyni się do znacznej poprawy warunków życia oraz wzrostu bezpieczeństwa w tych miejscach.
Kampania „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców” była realizowana we wszystkich sklepach IKEA na świecie w okresie od 3 lutego do 29 marca 2014 roku. W ramach akcji IKEA Foundation zobowiązała się przekazać 1 euro od każdej sprzedanej w tym czasie żarówki LEDARE (żarówki w technologii LED) na rzecz UNHCR. Dzięki zebranym środkom organizacja będzie mogła dostarczyć do obozów dla uchodźców w Etiopii, Czadzie, Bangladeszu i Jordanii ładowane energią słoneczną latarnie uliczne i lampy do stosowania wewnątrz pomieszczeń oraz inne rozwiązania korzystające z energii odnawialnej, jak na przykład efektywne energetycznie kuchenki do gotowania. Takie rozwiązania pomogą zwiększyć bezpieczeństwo, zwłaszcza kobiet i dzieci, oraz w znacznym stopniu przyczynią się do poprawy warunków życia uchodźców. Przykładowo jedna latarnia uliczna pozwoli na bezpieczne przemieszczanie się po zmroku, a jedna wewnętrzna lampa słoneczna umożliwi rodzinie wspólne cieszenie się wieczornym posiłkiem, a dzieciom odrabianie zadań domowych po zachodzie słońca. Część kwoty zgromadzonej w ramach kampanii IKEA zostanie przeznaczona na dofinansowanie szkół podstawowych.„Brak dostępu do oświetlenia i energii ma poważny wpływ na bezpieczeństwo i edukację milionów uchodźców na całym świecie, zwłaszcza kobiet i dzieci. Dziękujemy klientom i pracownikom IKEA za tak znaczący wkład w zapewnianie oświetlenia i energii tym najbardziej bezbronnym osobom” – powiedział António Guterres, Wysoki Komisarz Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców.
„Bardzo dziękujemy klientom za zaangażowanie w naszą najnowszą kampanię społeczną. Polskie sklepy IKEA zebrały łącznie ponad 121 tysięcy euro. Kwota ta oraz pozostałe środki zgromadzone przez IKEA na całym świecie nie tylko umożliwią poprawę warunków życia w obozach dla uchodźców, ale zostaną też zainwestowane w edukację mieszkających tam dzieci. Zdobywanie wykształcenia stwarza bowiem szansę dla nich oraz społeczności, w których żyją, na wyjście z ubóstwa i lepszą przyszłość. To jednak nie wszystko. Jestem przekonana, że nasza akcja przyniesie też korzyści osobom, które kupiły żarówki LEDARE. Zastosowana w nich energooszczędna technologia LED znacznie przyczyni się do obniżenia rachunków za prąd, a ponadto jest przyjazna dla środowiska” – powiedziała Evelyn Higler, dyrektor generalny IKEA w Polsce.
IKEA Foundation jest partnerem UNHCR od 2010 roku i pomaga zapewniać schronienie, opiekę oraz edukację rodzinom i dzieciom żyjącym w obozach dla uchodźców i w sąsiadujących z nimi społecznościach.
Więcej informacji o działaniach z zakresu zrównoważonego rozwoju podejmowanych przez IKEA: www.IKEA.pl/przyszlosc
________________________________________
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2013 odwiedziło ponad 20 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Group Poland, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając je do sieci IKEA na całym świecie.
O IKEA Foundation
Celem IKEA Foundation jest zwiększanie szans dzieci i młodzieży poprzez finansowanie wszechstronnych, długofalowych programów, które umożliwiają wprowadzanie znaczących, trwałych zmian i dają dzieciom możliwość decydowania o własnej przyszłości. Współpracujemy z silnymi partnerami strategicznymi, stosując innowacyjne rozwiązania, by osiągać znaczące rezultaty w czterech podstawowych obszarach życia dzieci: miejsce, które jest domem; zdrowy start w dorosłe życie; edukacja na wysokim poziomie; godziwe dochody rodziny.
Z finansowanych obecnie programów korzysta około 100 milionów dzieci. Więcej na www.ikeafoundation.org, www.facebook.com/IKEAFoundation oraz blog.ikeafoundation.org
O UNHCR
Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców, nazywane również Agendą ONZ ds. Uchodźców, zostało powołane 14 grudnia 1950 roku przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Głównym zadaniem UNHCR jest obrona praw i dobrobytu uchodźców, czyli osób, które w obawie przed wojną i prześladowaniem musiały uciec ze swojego kraju. Mandatem UNHCR objęci są również bezpaństwowcy oraz osoby, które nie opuściły swojego kraju, ale zostały zmuszone do porzucenia domu. W ciągu ponad 60 lat swojego istnienia UNHCR pomógł w odbudowie życia dziesiątkom milionów ludzi. Pracownicy tej organizacji są na pierwszej linii wszystkich najważniejszych kryzysów humanitarnych współczesnego świata: w Syrii, Mali, Afganistanie, Sudanie Południowym, Demokratycznej Republice Konga oraz w wielu innych miejscach.
Więcej informacji na: www.unhcr.pl
Link do strony artykułu: https://wp.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/ikea-zebrala-77-miliona-euro-dla-uchodzcow